tisdag 19 juni 2012

Tråkmåndag...

Gick upp i ganska hyfsad tid idag klockan var väl 08.30 ungefär, lite frukost sen gick jag ut och kollade i växthuset, oj vad det växer där. Tomatplantorna och gurkplantorna är väldigt fina i år.. Gick sen och la mej på soffan igen, är så vansinnigt trött efter sista behandlingen.. Oskar började inte jobba förän 16.00 idag så han fixade mat till oss, sen fortsatte min vila ute i hammocken.. Låg en stund och lyssnade på min talbok.. Känner mej så urled på min situation, man blir lätt deppad av att tillvaron är så här.. Hoppas bara att jag hinner komma igen lite inför fastlandsresan.. Men mitt i min tristess ringde en arbetskamrat som var i närheten och ville komma och hälsa på en stund, då vände humöret betydligt och jag kastade mej på kaffebryggaren och fixade lite fika.. Hon hade med goda jordgubbar till mej, mums var det till lite gräddmjölk och socker.. Tack snälla Gun-Britt för att du tittade förbi, det är guldkorn på tillvaron..
Hundarna fick en långpromenad idag, Hugo tog med alla fyra och åkte till skjutfältet och gick väldigt långt med dom.. Sån tur jag har Hugo som fixar med hundarna..
Herman har varit och lagt tegel på Lissa och Christinas ´´växthus´´ hela dagen, när han kom hem var det bara vi hemma och vi fick en bra stund tillsammans att prata lite hur allting är och kan bli och så.. Ganska tufft att prata med sina barn om detta men också väldigt bra för både han och mej.. Ikväll skulle vi åka och hjälpa Hugo i sin lilla trädgårdstäppa, men jag fick hoppa över energin är lite för dålig så jag valde att stanna hemma..
Jag hade en tid till allergimottagningen i morgon, men när jag läste på kallelsen så kunde jag inte komma om jag åt kortison och hade fått antibiotika den senaste veckan. Jag har då båda, det var i grevens tid som jag kom på det och ringde och fick tag i en sköterska som förstod att jag inte hade koll efter som jag är sjuk och att jag legat inlagd på sjukhuset i helgen.. Skall kolla upp min pencilinallergi, så jag inte åker på flera allergichocker.. För det vill jag då inte uppleva igen!!
Ha det gott alla!! Kram Haja

Inga kommentarer: