fredag 31 augusti 2012

Borta bra men hemma bäst..

Skönt att vara hemma igen.. Har haft två superdagar i Stockholm, fast onsdagen var förstås bäst.. Lissa och jag åkte med båten kl. 07.00 på morgonen, tog båtbussen in till Gullmarsplan och gick till Globen Centrum för att kolla i klädesaffärer, fanns mycket att titta på.. Efter lite shopping så gick vi på ett ställe och åt en bit mat, jag åt laxspett och Lissa åt bakad potatis.. Gott! Vi tyckte inte det var så stort på Globen så vi tog oss med tunnelbanan en bit, hoppade av vid Gamla Stan och gick där in till Gallerian.. Jag satt i rullstol och skumpade på kullerstenarna, rullstolen var guld värd, jag hade aldrig orkat med annars.. Jag var lite sugen på att gå till min favvoaffär Gudrun Sjöden, väldigt dyra kläder men det är kvalité där.
Här köpte jag en härlig storskjorta i en härlig färg, lite brungrön, lite åt kopparfärg, svår att beskriva.. Köpte två par byxor, inte här dock, ett par var gröna och ett par brunoranga.. Jag älskar ju färger och de kläder jag köpte går lite i jordnära toner som matchade varandra bra..
Köpte lite småtröjor också plus en illgrön klocka, en sån där plastig variant som jag har tyckt vara så fina länge..
Efter allt shoppande åkte vi till Zinkensdamms hotell där vi skulle sova över natten.. Inget lyxhotell men himla härlig miljö. Vi var så trötta så vi varken åt kvällsmat eller gjorde något mera på hela kvällen, det blev en hel del tv-tittande..
Efter en ganska god nattsömn så var det hotellfrukost, sen gick vi till Södersjukhuset, hittade fram till slut.
Träffade en väldigt bra läkare som visade röntgenbilder på min ryggrad och höfter och förklarade en hel del för oss, väldigt sympatisk, det skulle inte bli någon strålning den här gången, det var bara förberedelser för strålningen som skall ske nu på tisdag så då får vi åka igen. Men det blir bara över dagen då, åkte flyg upp på middan och sen hem vid 7-tiden på kvällen.. Läkaren sa också att efter strålningen kan man bli mycket sämre ett tag så det gäller att medicinera mot smärtan då.. Vi åt god mat på sjukhuset och sen åkte vi taxi till Bromma för att ta flyget hem.. Jag HATAR att flyga är väldigt flygrädd, blir lätt svettig.. Hade inget med mej att stilla oron med men det skall jag ha på tisdag så då blir nog flygresan bättre för mej.
Vi satt i fyra timmar på flygplatsen och det blev väldigt drygt, låg och vilade på en soffa i restaurangen..

Visst är det fint att flyga men jag har svårt att njuta, det är uppstigningen och landningarna som är värst..
Börje hämtade oss på flygplatsen och vi åkte hem, helt utpumpad efter två superhärliga dagar i Stockholm.
Idag har jag inte gått ur sängen förrän klockan var 11.30, har haft en väldig värk i ryggraden som inte morfinet har räckt till att ta bort helt.. En skön vilodag, det regnar ute så det känns skönt att bara slappa en hel dag..
Kram Haja

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Jag förstår dig när det gäller flygrädslan. Har också känt ett stort obehag men man kan faktiskt vänja sig. Idag bekommer det mig inte det minsta. Har helt enkelt vant mig. Det går Harriet. Och 2 gånger på samma dag då kanske du inte orkar bli så orolig. Lite lugnande verkar förstås klokt.