tisdag 28 augusti 2012

Kristaller...

Har varit på en tur till lasarettet.. Vaknade i söndagsnatt med en fasansfull yrsel, det kändes som om jag åkte i en centrifug, skrek av rädsla och nappade tag i Börje för att få känslan att det stoppade.. Blev något så in i vassen rädd, trodde ju att nu har jag fått en hjärntumör också.. Ringde till onkologen och dom tyckte vi skulle åka in, jag hade också hög feber under natten 39 grader.. Vi ringde ambulansen för jag vågade inte åka i våran egen bil, jag visste ju inte hur det skulle bli.. Blev väl omhändertagen på akuten där allt gick ganska fort faktiskt, lite opersonlig läkare men sköterskorna var himla bra.. Hade fyra såna här yrselattacker, men den första var värst. Började med att jag blev inlagd på kirurgavdelning för det var så fullt på onkologen, men senare på förmiddan igår fick jag en plats på onkologen, skönt!
Klockan 13 var det dax att åka upp på ögonmottagningen och gjorde undersökningar på balansgångar och kristaller som man har i öronen.. Läkaren försökte framkalla min yrsel men lyckades inte, men konstaterade i alla fall att det var Kristallsjukan jag fått, ett helt ofarligt tillstånd, men väldigt obehagligt, det hade förmodligen åkt tillbaka där de skulle vara och förhoppningsvis kanske jag aldrig mera kommer få tillbaka det. Men kommer det så behöver jag inte bli så himla rädd nästa gång..
Fick ligga inne över natten pga febern och för att ta lite infektionsprover också och idag åkte jag hem på förmiddan.. Skall nu ta prover en gång i veckan ett tag framåt för jag har höga levervärden och det gillar jag inte, men det är bra att de håller det under kontroll..
Har börjat fixa lite med vad jag skall ha med till Stockholm i morgon, det blir bara en liten väska, behöver inte så mycket.. Vi skall bo på Zinkensdamms hotell och sen på torsdag är det strålning på Södersjukhuset.Åker sen hem med flyget vid 17-tiden. Usch och fy gillar inte att åka flyg, men annars hade vi fått vänta på båten till kl 21 på kvällen och jag tror inte jag orkar det..
Nej nu får jag stryka lite kläder tills i morgon så Hej svejs...
Kram Haja

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad läskigt med yrseln men skönt att veta vad det var.
Jag gillar inte heller att flyga Inte alls faktiskt men jag tvingar mej själv när jag får chansen för det är fantastiskt skönt att komma fram så fort. Du kommer att fixa det lätt som en plätt Haja.
Kram Annika L

Anonym sa...

Skönt att du är hemma igen och att du kommer iväg till Stockholm, du klarar det galant! Tänker på dig... Kram Ewa