måndag 13 augusti 2012

Smärta...

Har en sån himla smärta i min höft, har nu haft det en längre tid men idag har det varit extremt plågsamt, började morgonen med att ta morfintabletter plus två alvedon då lindrade det ganska bra, bara det att då blir jag ju så himla trött och sov bort helt förmiddan.. Har väntat på att få en röntgentid på min ryggrad plus höften och hade sån tur att tidigt i morse ringde röntgen och sa att jag kunde få komma idag.. Det är ju ingen höjdare precis, magnetröntgen den tog 1 timme och 20 minuter, där ligger man i en trång tunnel och det låter som en kulspruta som skjuter och det dånar och låter hela tiden.. Har hörlurar med musik i öronen men det hjälper inte.. Jag får också stesolid (lugnande medel) för att fixa det hela, det är lätt att få cellskräck..

I helgen har jag haft besök av Lissa, Christina, Cilla, Frans och deras goa barn Immanuel och Emilia. Jag fick så fina presenter av Cilla och Frans, de hade varit på medeltidsmarknaden och köpt ett skinnförkläde till mej som jag skall ha i smedjan, har önskat mej det i många år men har inte unnat mej att köpa det.. Blev jätteglad!!


Lilla Emilia så himla go..


Immanuel kastar boll med Wissla..

Vi åt kladdkaka med glass och grädde..

Det gick så bra med alla hundarna och barnen...

Anton och Emilia..

Fick hjälp med blomvattningen..

Skulle ha varit och lyssnat på Annikas konsert i strandkyrkan i gårkväll, men det fick jag hoppa över var så himla trött.. Mer än en sak per dag orkar jag inte med..
Annars har det inte hänt så mycket mera i helgen.. Jag har börjat cykla en liten liten sväng varje kväll, måste försöka få upp konditionen lite plus att det är bra rörelser för min höft.
Nu skall jag bara softa framför tv:n i kväll är så himla trött efter den här dagen.. I morgon skall jag få besök av min pratkontakt Astrid, det är ett tag sen nu så det blir himla bra det..

Kram på er alla Haja!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Får väl komma med gitarren en kväll så sjunger vi tillsammans istället och jag är så glad för att du tänkte komma Haja.

Stor Annika

Anonym sa...

Stor KRAM skulle det stå

hälsn Annika

Catherine sa...

Håller tummarna för bra resultat från röntgen!

Barn är underbara dom är så bekymmerslösa :D tar det som det kommer . Vad roligt att det gick bra med barn o hundar :D
Börjar närma sig ;)
KRAMAR