tisdag 14 augusti 2012

Full rulle idag...

Idag skulle jag gå upp när Börje åkt till jobbet, men gjorde jag det NEJ, latoxen kom inte upp förrän klockan var 9.30..
Herman och Hugo skulle åka en sväng och panta burkar på Maxi i stan, så jag klädde på mej och åkte med och hoppade av vid Växthuset Linds för att köpa lite nya blommor till terrassen.. En del av blommorna har blommat över nu så det behövdes verkligen förnyas lite..
Så här fin blev min blomhörna, tänder mina ljuslyktor varje kväll så det är en riktig myshörna..
Lagade lite mat till mina grabbar, ibland gör jag lite såna saker också, men oftast när Oskar är ledig eller börjar sent på dagen fixar han alltid något gott i matväg.. Jag har det väldans bra jag..
Efter maten vilade jag en stund då dök Lissa och hundarna upp, Wissla gillar inte Truls något vidare så hon smög upp i min famn och vi somnade en stund..
Efter vilan kom min pratkontakt Astrid, hon är en pensionerad sjukhuspräst bl.a. en fantastisk fin människa, vi pratar om allt från döden till hundträning och allt där emellan.. Det är skönt att prata med någon som inte står en så nära. Vi har alltid en trevlig stund när hon kommer..
Måste ju också ha en bild på min älskade hund, jag älskar honom så himla mycket han finns alltid vid min sida..
Jag har varit ganska aktiv idag, innan Lissa skulle åka hem så tog vi en promenad i skogen med Herkules, Truls och Diva.. Sen efter kvällsmaten cyklade jag min lilla runda upp till Ansarveskylten, det är inte långt men jises vad det tar på krafterna.. Har alltid en följeslagare med mej ifall jag skulle trilla, har så dåliga muskler i armarna så det är jobbigt att bara kliva upp på cykeln, men väl jag sitter på den går det bra..
Har också idag köpt munskydd idag så nu kommer jag nog ut i smedjan en vacker dag, är så sugen på det, får ta en liten hammare och bara göra något smycke, men bara att höra hammarljudet på städet är hälsa för själen. Och så skall jag inviga mitt fina förkläde..
Nej nu skall jag ta kväller och vänta på min sköterska som kommer och sätter droppet ikväll..
Kram Haja!!

Inga kommentarer: