torsdag 21 juni 2012

Mycket fika blir det....

Idag vaknade jag och kände mej så pigg med detsamma.. Det var inte så svårt att komma ur sängen idag, har sovit hela natten, gick isäng vid 23.30 och har sovit hela natten till 7.30. Vet inte riktigt när det har hänt.. Jag sover dock väldigt bra nu med mina sömntabletter men är uppe en eller två gånger på natten.. Idag fick jag vänta på min sjuksyster som kommer och ger in vätskedrivande injektion, den skall ges genom porten som jag har inopererad uppe i hjärttrakten, hon kom inte förrän vid 11 så jag kunde just inte börja med något förrän dess.. Oskar började sent på sitt jobb i dag så det blev god mat idag, fläskfilé och potatisgratäng. Lissa kom ut en sväng och vi satt nere vid hammocken en stund.. När hon skulle åka hem så åkte jag med henne till Titti, blev bjuden på fika på eftermiddagen hos henne, vi satt och pratade och hade det väldigt trevligt en stund. När vi suttit ett tag så kom Tom, våran arbetskamrat förbi och tog en fika han också sen gick jag hem..
Efter kvällsmaten åkte Herman och jag till Hugo en stund han hade bjudit in Lissa, Christina och mormor på kvällsfika också.. Har också planterat om några plantor.. Fattar faktiskt inte att från ena dagen som man tänker på hur länge min kropp skall orka egentligen, till en sån här fantastisk dag som det varit idag, det är tur det kommer lite bra dagar emellanåt för annars är det lätt man tappar hoppet..
Nu är det bara att hålla tummarna för att Midsommarafton blir en bra dag också..
Ha det gott och Glad Midsommar på er.. Kram Haja

Inga kommentarer: