torsdag 28 juni 2012

Packat och klart...

I morse hade jag en annorlunda sjukskötare..

Herkules är så rolig, när han kommer in från morgonpromenaden och jag inte har hunnit ta bort papperskorgen med alla sprutor i så nappar han alltid antingen en spruta (utan nål naturligtvis) eller några plasthandskar.. I dag blev det en spruta..
Dagen började som vanligt med droppborttagning, porten har blivit så trög så jag fick åka in till onkologen på förmiddagen för att kolla om den var för trög, men där inne tyckte de att den var trög men helt ok ändå, det är i alla fall inget stopp..
När jag kom hem fixade jag till en köttfärspaj till lunch för mej och Herman.. Efter lunchen blev det vila i hammocken och lyssna på talboken.. Sen kom Börje hem och vi började packa lite ordentligt..
Ikväll fick jag droppet igångsatt kl. 18 för att det skall tas bort vid halv sex i morgon bitti.. Båten går 7.20, så vi skall iväg vid halv sjutiden..
Ikväll har jag haft besök av min finaste kusin Monica, så himla roligt att hon kom och TACK för fina presenter.. Vi satt och pratade i två timmar ungefär om allt möjligt.. Nu sitter jag i tv soffan och ser på fotboll, skall gå tidigt i säng i kväll, det blir tidigt i morgonbitti..
Måste berätta om våra jäklar ekorrar, idag satt det en ny jäkel i fågelholksträdet med jag tror det var två stycken fågelungar i munnen.. Har inget dåligt samvete för den som förolyckades igår, vilka rovdjur de är.. Nu skall jag stänga ner den här apparaten för en tid, där vi skall i Småland brukar vi inte ha någon täckning på mobilen ens..
Ha en trevlig helg för det skall vi i alla fall ha...
Kram Haja

Inga kommentarer: