måndag 11 juni 2012

Plantering..

Idag har jag äntligen orkat ut till Växthuset och planterat lite av mina växter.. Solen skiner och det är länge sen det var så skönt utomhus. Vilade en stund i hammocken, det är så himla skönt att ha den och bara lägga sej en stund när man är trött.. Oskar är ledig idag så då lagade han våran mat idag, det blev örtkryddad lax med mos och sås, låter kanske lite konstigt med mos men det var jättegott.. Han är otroligt duktig på att laga mat.. Fick besöka av min goa arbetskamrat Anna, hon kom med en jättestor lavendel som jag bara älskar doften av Tack snälla blev jätteglad..
Pratade med onkologen, man ringer alltid dagen före behandling och det skall man göra mellan 8-9 och då sov jag så gott.. Man ringer för att höra att blodproverna är ok inför behandling, blodvärdet hade sjunkit från 114 till 106 och sköterskan skulle prata med doktorn om jag inte behövde lite blod också för att jag är så himla trött.. Det är så härligt att dom är så noga med att man skall må bra mellan behandlingarna och tänker också på att jag skall orka åka på kennellägret, det gör en så varm i hjärtat..
I eftermiddag fick jag besök av Christina, Truls och Diva, de hade med sej glass och jordgubbar, har varit så sugen på jordgubbar ett längre tag, älskar jordgubbar, socker med gräddmjölk till.. Lite tråkigt att hjärnan vet hur det skall smaka men så smakar det inte lika ljuvligt som vanligt, men gott var det ändå..
Ikväll är det skit känns det som jag mår illa och är lite skakis har inte kunnat äta någon kvällsmat, hoppas hoppas de bestämmer i morgon att jag skall få lite blod. Börje och jag har varit en sväng ner till Gnisvärd men orkade inte med någon promenad ikväll, nu skall jag lägga mej på soffan och försöka vila lite..
God natt på er alla Kram Haja

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till med allt idag!
Kramar i massor!
/Lissa