tisdag 12 juni 2012

Behandling..

Förmiddagen försvann framför tv-n.. Satt bara och slötittade, sen fick jag fixa lite mat och sen var det dax att åka till stan och behandling.. När jag kom in till lasarettet så hade de glömt att tala om för mej att jag skulle ha tagit kortison hemma en timme innan behandling, brukar annars få injektion men det är något strul med apoteket så man får ta kortisonet hemma istället, men som sagt de hade glömt säga till mej det.. Då fick jag tabletter och fick ligga en timme på sängen och vila, sen så fick jag cellgifterna.. Vi pratade hur jag skulle göra innan jag skall åka till kennelträffen, skall ju ta blodprov inför nästa behandling bl.a sen att jag måste ha droppet två timmar tidigare på torsdagskvällen innan vi åker och minst två timmar tidigare på fredagsmorgonen måste de koppla bort droppet.. För båten går 7.20.. Det är ju ganska länge tills dess men det är bra att vara ute i god tid så att fungerar när dagen D kommer.. Ser så väldigt fram emot att åka till fastlandet och träffa alla underbara människor, och att få komma hemifrån ett tag, jag har ju Börje med mej och jag vet att han sköter om allt det praktiska med mat och allt sånt så jag kan koncentrera mej på bara Herkules...
Efter behandlingen idag gick jag ut och planterade ut lite plantor, kände att jag hade lite energi blev lite utplanterat men sen tog energin slut och jag blev så himla trött och illamåendet blev värre, tur jag har måillatabletter att ta..

Min blomtrappa!!

Lite av mina blommor på terrassen..
I morgon skall jag få två påsar med blod, kommer att bli kalas det, kanske kan bli lite piggare
Nej mer än så här blir det inte skrivet i kväll!! En god natt önskar jag er alla.. Kram Haja

1 kommentar:

Åsa S sa...

Vad fint du har det med dina blommor och det låter jättekul med kennelläger! Hoppas allt går bra!