fredag 8 juni 2012

Studenten hela dagen..

Förmiddagen gick jag och kollade lite på mina blommor i växthuset och undrar när jag skall orka fixa med dom.. Det kanske blir i helgen får helt enkelt se om det blir någon energi till det..
Vi åkte till Visby till klockan 12 för att se utsläppet av studenterna nere vid Visby Strand.. Hermans skolan kom ut som nr 2 så vi behövde inte vänta så länge på honom.. Han var så fin med ny kostym och studentmössa, men själv sa han att han kände sej fånig i så utstyrsel.. Vi hängde på honom en massa studentsaker runt halsen.. När vi sagt hej då till honom när dom skulle fortsätta dagen med att åka på vagnen så gick vi till glassmagasinet och köpte kulglass och dricka, det var ganska varmt idag, sen åkte vi hem en stund..

På den här gigantiska lastbilsvagnen åkte alla rörisar... Ett glatt gäng som vi mötte upp hemma vid en av grabbarnas familj, där de hade satt upp ett stort tält i trädgården, en stor buffé av diverse mat dukades upp för alla elever och föräldrar.. En del var runda under fötterna, och Herman var väl en av dem, jag är ju så himla orolig att något skall hända en sån här kväll när sprit, öl bara flödar i massor.. Mitt ork skulle inte palla med om något skulle hända Herman i kväll.. Börje blev sjuk i dag, har ont i magen och har fått feber och kunde inte vara med på buffén, så då åkte min allt i allo Lissa med mej i stället.. Nu har jag slumrat på soffan några timmar, är supertrött efter den här dagen, det är så energislukande att vara ihop med så mycket människor det tar på krafterna..
I morgonbitti skall Börje och jag upp tidigt och åka till Eksta på gökotta, hoppas bara det slutar att regna så det nu blir av...

Go natt och sov gott alla.. Kram Haja

Inga kommentarer: