tisdag 17 juli 2012

Tillbaka på banan.....

Så var det dax igen, fick hög feber hemma 39,2 och frossa, ringde då till onkologen som sa att jag skulle ta en ambulans. Men bara det när vi ringde 112 så fanns det ingen ambulans, dom var upptagna så då fick jag vänta i så fall, men om det gick så skulle vi köra själva och att om det var något på vägen kunde en bil från räddningstjänsten möta upp. Nu gick det bra, men jag hade lika gärna kunnat vänta hemma , fick sitta 1/2 timme i väntrummet frossande med hög feber, annars hade jag ju åkt direkt in. Väl inne på akuten tog en massa prover, sen en massa väntande igen låg på akuten 4 timmar innan jag äntligen kiom upp på onkologavdelningen och deras goa omvårdnad.
På fredan pendlade febern ganska rejält mellan 36,8 och 39 igen. Mådde verkligen inget vidare. När jag duschade på em. såg jag att nedre delen av magen och ner över ljumskarna och ner på låren avar alldeles knallröda. Det kallades hit en infektionsläkare och det togs prover som visades vara superhöga infektionsvärden.. Fick direkt två olika antibiotika intravenöst.
På lördagen var läget detsamma, hög feber. Fick åka och ta ultraljud för att se att det inte var något varsansamling. Efter ultraljudet togs det ut vätska från ljumsken med en hiskelig nål utan bedövning, men det kändes inget alls.
Hade många besök under dagen, men jag sov mest bort deras tid så kan det gå.

Roger och Brittis

Lissa

Söndagen kändes allt mycket bättre började vända lite nu,, febern var inte lika hög. Har varit på promenad utanför sjukhuset, skönt med frisk luft.
Svullnaden vid magen är fortfarande mycket stor och nu har magen gått från ilsket rött till lila.. Fick inte komma hem i måndags, är ju lite orolig att missa WT nu i veckan men orkar jg inte köra Herkules så är jag bara med och stöttar Hugo som oxå ska starta för första gången.
Samlade på mej mera vätska i kroppen och vikten bara ökar 81,2 har då aldrig varit uppe i denna vikt, har gått upp drygt 10 kg på ett par veckor. Det kändes tungt på förmiddagen och jag var ganska ledsen. Efter jag fick min antibiotika på emså pkte Börje och jag på en viltur, först till Lummelundsbruk för att köpa glass sen åkte vi till Själsö och såg på båtar, bara att komma ut och få lite luft kändes väldigt skönt.

Igårkväll fick jag besök av Truls!!
Idag är det tisdag och jag fick åka HEM, så härligt känner mej riktigt ok faktiskt magen ser ännu hemsk ut men är inte lika spänd. Skönt att vara hemma gick runt och kollade lite på blommorna det händer ganska mycket under en knapp vecka borta. Ikväll åkte vi ner på skjutfältet en stund behövde känna lite på Herkules och Wissla innan torsdagskvällen (om det blir som jag önskar förstås) körde ganska många markeringsövningar och det gick ganska bra. Om det går dåligt på torsdag beror det nog bara på mej.. Är nu hopkopplad med Arthur igen allt är tillbaka till ordningen.. Kan bara säga att Herkules han har koll på mej varje meter jag rör mej just nu.. Så att inte kärringen försvinner så där..
Nej nu skall jag ta natt klockan börjar bli mycket och jag behöver nog vila nu..
Kram Haja

2 kommentarer:

Linda & Fixa sa...

Underbart att du är hemma igen! Jätteskönt att du uppdaterar så bra på FB så vi har lite koll på dig, fast det bästa hade förstås varit om vi bott nära varann.. Men då hade väl både jag och Fixa tjatat och pratat så mycket så vi blev portade från Gotland på heltid.. ;)
Sköt om dig nu! Håller tummar, tassar och tår STENHÅRT här så du ska komma iväg på WT! Kommer ni iväg kommer ni fixa det superfint, efter det jag såg på kennel-lägret är jag säker på att du kommer föra Herkules på ett toppen-sätt genom hela provet.. :) Heja team H&H! :)

Kramar från Värmlands-skogarna!

Åsa o Enya sa...

Skönt att du är hemma igen! Hoppas vi ses i morgon!