torsdag 23 augusti 2012

Höstväder..

I morse när jag vaknade kändes det som om hösten är här nu, lite svalare bara 15 grader ute. Inte så skönt att ha köksdörren öppen längre 15 grader och blåsigt.. Hoppas det blir ännu några fina ´´sommar´´ dagar framöver.. Var helt ensam hela förmiddan här hemma, det hör inte till vanligheterna, det är nästan alltid någon hemma.. Det var faktiskt ganska skönt att få en liten stund av ensamhet det behöver jag också. Idag är en bättre dag än i går, svullnaden i benet har gått ner, så lindningen gjorde bra verkan, härligt..
Börje kom hem och hämtade mej efter lunchen och skjutsade mej in till behandlingen, Lissa mötte upp och följde med idag.. Fick min behandling som vanligt, sen fick jag lite nya recept, har fått påökt styrka på morfinplåstret, och att jag skall ta högre dos av morfintabletterna vid behov så det hjälper bättre.. Mycket mediciner blir det, tänkte visa en bild på hur vårat sovrum ser ut, det är som ett stort medicinlager.
Inte så kul att ha allt det här i sovrummet, men det är bara att gilla läget..
Nu är biljetterna bokade klara när jag skall åka till Radiumhemmet det är min kära syster som fixat med det.. Vi skall åka båt till Nynäshamn, åka båtbuss, sen blir det taxi till hotellet vi skall bo på. På onsdan skall vi shoppa lite, sen hur mycket jag orkar vet jag ju inte förstås, Lissa har fixat en rullstol så att jag skall kunna spara på krafterna lite, känns lite konstigt men det blir säkert jättebra, torsdag blir strålningen vid 10-tiden på förmiddan, sen får vi åka flyget hem.. Jag hatar att flyga är väldigt flygrädd för annars skulle båten gå hem kl. 21 och det blir så sent.

Herkules var lite rolig i dag, på Nyhetsmorgon på tv var det krokodilungar som skulle kläckas ur sina ägg och Herkules gick igång på dem, ställde sej framför tv:n och skällde, det har han då aldrig gjort förut.

Nu skall jag ut och ta min lilla cykeltur för kvällen, så jag får sluta..
Kram Haja

Inga kommentarer: