lördag 25 augusti 2012

Utställning..



Idag var det tidigt uppe för att åka till utställningen med Wissla.. Vädret var verkligen det mest fantastiska utställningsväder man kan tänka sej, lagom varmt, inget regn eller blåst.. Vi kom ganska tidigt, har ju inte så mycket rutin för utställning så vi ville vara på plats i tid.. En jättelång kö var det för att visa vaccinationsintyget. Vi placerade oss och kollade på de hundar som var före Tollarna.
Sara, min träningskamrat och Wisslas förre ägare ställde henne.. Vi hade alla hoppats på att hon skulle på sitt sista CK men icke blev det så, men hon kom etta i ökl..
Domarens bedömning:
Excellent. Plac 1
Mycket bra typ och storlek, vackert huvud. Bra uttryck, korrekta öron. Bra hals, välkroppad. Bra benstome, välvinklad. Bra färg, kunde ha mer päls idag. Rör sig en aning trångt bak, men korrekt rörelsemönster, utmärkt temperament.

Träffade gamla bekanta..

Anna och Leo var också där..
My ställde ut Ängla..

Jag var lite hundvakt för en flathane, men jag vet inte vad han heter.

Ikväll blev jag lite nedstämd, jag har en längre tid följt en blogg, det är en mamma som hade en obotlig cancer i magen, hon har man och tre barn.. Idag när jag gick in på hennes blogg så hade hon somnat in i natt, det kändes tungt att läsa. Jag känner inte henne över huvud taget men det berör väldigt när man sitter i samma situation.

Börje håller på att baka äppelpaj till kvällen, det doftar ljuvligt, jag ligger mest på soffan och vilar är trött efter dagen..
Kram Haja!!

1 kommentar:

Elisabeth Karlsson sa...

Jag har följt Elisabeths blogg en längre tid, och blev riktigt nerstämd när jag läste om henne idag fast det var väntat. Kändes som vi kände varann fast vi inte gjorde det. En härlig blogg som precis som din :)