torsdag 16 augusti 2012

Röntgensvar...

Idag har jag gått och fixat här hemma på förmiddan, lagade gratinerad blomkål och bräckt skinka till lunch..
Åkte och hämtade Lissa, hon följde med på läkarbesöket idag, det är skönt att ha någon med för ibland tar jag inte in allt som sägs.. Idag fick jag svar på röntgenundersökningen, jag trodde ju att det var någon nerv kanske som satt och klämde på ryggraden men så var då inte fallet.. Jag har metastaser på hela ryggraden och även på höften, plus att jag har ett diskbråck också.. Läkaren sa att det inte var något alarmerande för det har inte gått in i ryggmärgen.. Jag skall nu få åka till Karolinska för strålning av höften och ryggen, då kanske jag blir av med smärtan, sen kan det också vara diskbråcket som ger mej smärta, det kan man ju inte veta.. Känns ju inte så himla roligt att metastaser finns i hela min kropp.. Pratade lite om Vidarkliniken med läkaren som skrev ut en massa papper som skall skickas dit.. Har en helt underbar läkare där just nu hon tar så tid för en det är aldrig någon stress under viss tid eller så.. Alla läkare och sjuksköterskor på onkologen är helt fantastiska..
Efter läkarbesöket åkte vi till Lissa och Christina och fikade, fick då träffa Cilla och Frans och deras underbara barn också, Christina hade bakat en god kaka som vi fick grädde och glass till.. Mums!!
Jag och lilla Emilia..

Har fått nya stödstrumpor idag, riktigt tjusiga med nyckelpiga på!
I morgon skall jag försöka göra något jag inte gjort på hela året, men det skriver jag om i morgon kväll..
Ha det gott Kram Haja

3 kommentarer:

Trulsbollen sa...

Haha, jag vet vad det är du skall göra...

Anonym sa...

Många kramar från mig och Emser, tänker på dig. Gulliga strumpor ;)

Anonym sa...

Hoppas du får en fantastiskt fin dag när du ska göra det där som du planerat.

Tänker på dej stor kram / Annika L