fredag 17 augusti 2012

Svarta och vita dagar...

Igår kändes livet lite hopplöst igen, tänkte att jag snart skulle vakna ut den här mardrömmen men den fortsätter hela tiden att rulla på.. Tänker ganska mycket på framtiden hur allt skall bli, hur länge min kropp skall orka med behandlingar.. Som tur är omges jag av såna fantastiska människor som förgyller min vardag hela tiden.. Det är lätt att tankarna blir lite svarta då och då och så får man lite besök och det ljusnar genast upp lite igen.. Jag saknar mitt jobb så himla mycket, alla medarbetare och mina vänner som bor på Hajdes, måste åka och hälsa på snart igen.. Har en tanke att i höst ev. åka med på några av deras aktiviteter som månadsdansen och ev. på jazzklubben. Det tycker jag skulle vara roligt, bara jag orkar.
Men alla dagar är inte svarta, idag har jag då haft en helt ljuvlig dag, fick ju ett så fint smidesförkläde av Cilla och Frans när de var här, så idag blev det invigning i smedjan med det.. Fick börja att städa upp lite i smedjan har ju inte varit där på hela året, så allt har ju bara blivit ställt överallt i smedjan.. Jag fick i alla fall fyr i ässjan efter en stund, det blev en av den minsta hammaren idag, fick börja med att ha munskydd på mej för lite rökigt blir det i början.. Men i alla fall fick jag ihop ett halsband, är så glad att jag orkade smida en stund, det var verkligen hälsa för själen.. Att höra hammarslagen mot städet det är som ljuv musik..


Efter lunchen blev det att slappa i hammocken och lyssna på min talbok en stund.. Sen fick jag för mej att jag skulle bara och satt igång med två chokladrulltårtor och sen lite bondkakor också.. Ganska gott att ha när någon kommer på fika.. Och en fikagäst fick jag när ännu kakorna var varma, Inger kom förbi och pratade en stund, trevligt.. Det var den här dagen en riktig pangdag har det varit, men ikväll är jag ganska trött.. Skall lägga mej i höjdläge med benen, är så himla svullen i benen, börjar samla på mej vätska igen. Skit också det skall hela tiden vara något.
Nej nu skall jag se på tv-teater..
Kram Haja

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en enastående människa Haja måste bara få säga det

Kramar i tusental / Annika L

Anonym sa...

Jag håller med föregående talare!
Kram Monica

Anette geisha sa...

Vad roligt att du har kommit ut till din smedja hajar det så bra Anette Geisha

Ann-Sofie sa...

Kan du lägga ut en bild på halsbandet. Blir nyfiken på hur det ser ut.