söndag 19 augusti 2012

Stora Karlsö..

Upp tidigt idag, mina syskon med respektive firade av Börjes födelsedag på Stora Karlsö idag, han fyllde år den 7 mars, samma dag som jag fick min cancerdiagnos så den födelsedagen var ingen hit precis.. Men idag var det dax att åka ut till Stora Karlsö.. När vi vaknade spöregnade det och man undrade just hur det skulle bli 5 timmar där ute.. Men det klarnade upp och solen var med oss hela dagen, helt lagom varmt var det.. Vi har haft en underbar dag därute.. Göran Roger Brittis och Börje gick på egen tur nästan runt hela ön, Lissa och jag gick en promenad till fiskebodarna som ligger en bit från hamnplatsen..
Det blåste lite när vi åkte ut så vågorna sköljde över fönstrena..

Lissa tog ett bad, hon sa det var 20 grader men tror inte riktigt det med det skriket hon gjorde vid doppet..
Jag vilade på bryggan en stund..

Roger och Brittis..
Göran..
Lissa Börje och jag..
Efter att vi ätit lunch på restaurangen, vi fick fisk och en god sås och sallad.. Gott.. Sen gick vi upp till Stora Förvar, en stor grotta, ligger ganska högt upp så det var inte helt enkelt för mej att komma upp dit, men med lite hjälp av Lissa och Börje så fixade jag det..

När vi tagit oss ner från grottan så avslöt vi dagen med gott fika utanför den här fina strandboden..

Helt slut efter en underbar dag på Stora Karlsö..
Jag köpte en fin present till Herkules, jag trodde det var en andfågel men det visade sig vara bläcku som jag köpte..
Stor konkurans blev det, det låter också som en riktig fågel, så de andra hundarna blev helt tokiga..
Nu är det soffläge som väntar resten av kvällen, i morgon får jag väl sota för den här dagen men det är det värt...
Kram Haja

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbar dag ni har haft!!! Massor av kramar från oss!
Anne-Lie, Jack och Micka