onsdag 13 juni 2012

Myrkrypningar..

I natt har det varit en helvetesnatt, har haft myrkrypningar i hela kroppen som höll på i över tre timmar.. Visste inte riktigt hur jag skulle bli av med det, var uppe och såg på tv en stund mitt i natten in i sängen igen, och sen upp en stund till. Så höll jag på i natt, trodde jag skulle bli tokig.. Tillslut så tog jag mina morfintabletter som jag tar under tungan, så somnade jag till slut skönt.. Fick klartecken att jag kunde ta dom lite tidigare nästa gång det blir så här, jag visste ju nte att jag kunde ta dom över huvudtaget.. Det var en desperat lösning från min sida. Förmiddagen blev ganska slapp idag innan vi åkte till lasarettet för behandling.. Herman och Hugo följde med idag, vi åkte till Maxi och köpte varsin sallad som vi skulle sitta på något mysigt ställe och äta, men bara det att när vi kom till stan så vällde dimman in från havet och det blev att vi satt i bilen och åt våran sallad.. Klockan blev framåt ett och det var dax att gå in och få cellgifterna, att få cellgifterna tar ca en timme sen skulle varje blodpåse ta en timme per påse och jag fick två stycken.. Vi hade en kortlek med oss så vi spelade en del kortspel, det var roligt att ha med grabbarna, det var meningen att dom skulle åka iväg en stund men dom stannade hela tiden, roligt!! Hoppas nu att det nya blodet kan göra så jag känner mej lite piggare ett tag, nu är det ju också tre hela veckor tills jag får nästa behandling och det skall bli skönt, kanske att smaken i munnen hinner bli lite bättre och att maten skall smaka gott mot slutet av tredje veckan..



Min droppställning med cytostatika och blod...

Dom tre timmarna gick ganska bra blir ju lite långt att bara ligga där på sängen, men vi hade så roligt med många skratt..
Åkte och handlade lite innan vi for hem, Hugo gick till Zoo affären för Wissla fyller två år idag och hon fick ett pipisdjur och en fresbee..


Lillwisslan två år idag!!

Det har varit väldigt varmt här idag vi hade 22 grader i skuggan, riktig sommarvärme, så när vi kom hem var det dax att börja vattna alla krukor och rabatter och det börjar bli ganska mycket..
I morgon skall jag få mina skoinlägg, skall bli skönt då mina fötter också börjar bli lite sköra..
Nej nu skall jag se lite tv skall inte gå i säng för tidigt ifall det blir en jobbig natt..
Ha det gott.. Kram Haja

Inga kommentarer: