tisdag 31 juli 2012

Apporteringsträning...

ännu en pigg dag, jag njuter av varje dag som är så här..
Idag var det apporteringsträning på programmet, Sara kom vid 11-tiden och vi samlade ihop oss i en bil med fyra hundar och körde ner till skjutfältet. Vi har ett ganska bra ställe där vi brukar träna jag och Hugo.. Körde mycket markeringar med fågel idag, det gick jättebra för alla hundarna.. Wisslan var en liten goding idag, hon gjorde fina upptag var spontan och kom ända in till Hugo med fåglarna.. Herkules var också jätteduktig var också väldigt spontan och då var det vilda inte helt fräscht kan jag säga, kaninen luktade lite skunk och han tog också in en fasan som också luktade skunkig..
I väntan på apporterinsträning..

Herkules med rabbisen som luktade skunk..

Wissla med and i ett ordentligt nackgrepp..

Jalle in på efter markering med and..

Jag är så himla nöjd med våran träning idag, känns lite tråkigt bara att jag inte orkar vara så delaktiv i utläggen och i kastningen.. Men mina fantastiska vänner fixar det åt mej, hoppas det blir bättre en vacker dag..
I morgon är en annan dag och jag börjar väl fundera lite hur den blir, bra eller dålig bara att vänta och se. Inte mycket att göra om det blir negativa besked.. Hoppas hoppas bara att de inte säger att det inte finns något mera att göra, då blir jag rädd.. Men det tar jag i morgon..
Just nu väntar jag på att det skall levereras pizza, blev så sugen på hämtpizza helt plötsligt och familjen var inte sena att hänga på... Har en härlig aptit just nu och allt smakar ljuvligt, bäst att äta så länge det är så, vet att det ändrar sej vid behandlingarna..

Nej det var allt för idag.. Kram Haja

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Håller tummarna för i morgon och tänker på dig.

Anonym sa...

Vi klarar det vad det än blir!!! En så´n här fin dag skall det bli ett BRA besked!!!
Kram Storasyster

Anonym sa...

Jag hoppas på bra besked och ger dig styrkekramar! Kramar i massor!