onsdag 1 augusti 2012

Läkarbesök..

Idag har jag varit på läkarbesök, det var två läkare som mötte oss idag, blir ju lite skeptisk när dom är två, vad har dom för besked att ge då tänker jag..
Men beskedet jag fick var faktiskt mera positivt än jag hade tänkt mej.. Dom sa att läget var stabilt som det var, några metastaser hade blivit större och någon blivit mindre, så det skall fortsätta med den behandlingen som jag redan har var fjortonde dag. Däremot blir det ett uppehåll när jag skall få fastlandsfrämmande, när Catherine och hundarna kommer.. Härligt tänk de här läkarna har, livskvalitet går före allt annat.. Vi pratade också om att försöka komma till Vidarkliniken och få lite själslig läkning, men för det måste det ansökas om fondpengar, skulle vara himla spännande att få komma dit och se vad de kan erbjuda..


Annars har dagen bara försvunnit tycker jag, efter läkarbesöket åkte vi till Lissa och Christina och fikade och köpte med oss Budapestbakelse, jag orkade äta en halv men det smakade gott..
Känner mej nöjd med dagen och det beskedet jag fick.. Fick precis ett telefonsamtal om besök i morgon, Börjes kusin som kommer och hälsar på oss, skall bli så kul...

Solen har skinat idag också men det har inte varit så varmt, ganska lagom för mej som inte skall vara i solen förstås.. Hoppas på en fin dag i morgon också... Kram Haja

6 kommentarer:

Åsa S sa...

Kram till dig

Anonym sa...

Härligt Haja du tänker positivt och det är starkt och klokt. Jag känner mej ödmjuk inför det du går igenom och på vilket sätt du tacklar det.
Önskar dej många många många .........fina dagar framöver.
>Kram Annika L

Anonym sa...

Många kramar, tänker på dig. Mysigt ni ska ha Cathrine och du och hundarna :) / ulrika

Anonym sa...

Härligt! Vad roligt med hundbesök! Träning? Sköt om dig! Kram Monica

Anonym sa...

Skönt med positiva tankar. Vidarkliniken verkar ha väldigt sunt tänk, vore underbart om du kunde få komma dit. Kram Ewa

Catherine sa...

VAd roligt det ska bli!!!! Härligt tänk dom har läkarna! Längtar så !!! KRAM