torsdag 26 juli 2012

En massa skitdagar....

Jag har inte orkat blogga på flera dagar, har varit så matt och trött.. I tisdags var jag på läkarbesök, där bestämde vi att jag skulle ha behandling den här veckan trots att jag är väldigt trött och har lite småfeber.. I går morse när jag skulle få mina injektioner i pumpen så krånglade den och det var helt stopp, så in till lasarettet för att byta som tur var bara nålen, svårare än så var det inte.. Sen hem och vilade resten av dagen. Jag hade också besök av min pratkontakt Astrid, det blir alltid en fin samtalsstund när hon kommer. Idag vaknade jag med feber 38 grader tidigt på morgonen, pratade med ASIH om behandling eller inte, men jag skulle åka in så fick en läkare lyssna på mej, jag har fått så ont i ena sidan vid djupandning.. Läkaren trodde att mina metastaser låg och tryckte mot levern.. Hon tyckte att vi skulle tidigarelägga röntgen ytterligare och fixade en tid på måndag och sen ett läkarbesök på onsdagen.. Fick också avbryta behandlingen för att jag mår så dåligt.. Tårarna har sprutat hela dagen och jag har inte fått någon ro i kroppen, tillslut tog jag två extra morfintabletter, somnade så gott och mår nu ganska bra igen. Mattheten beror också till stor del av att jag inte äter något, bara små små portioner, maten äcklar mej och jag mår illa av det..
Men något jag kan vara sugen på är rökta flundror och förhoppningsvis skall Börje och Oskar sätta nät ikväll och få flundror i morgon..
Nej nu skall jag spara på krafterna!! Kram Haja

3 kommentarer:

Annika Lindblom sa...

Tänker på dej!!!.... Vi alla tänker på dej Haja jag hoppas att du kan känna det. / Kram Annika L

Anonym sa...

Vi här hemma tänker på dig och skänker dig styrkekramar! Kram Monica

Anonym sa...

Jag håller tummarna för dig på mån och on.
Ann-Sofie