fredag 27 juli 2012

Härliga sommardag..

Känner mej pigg idag när jag vaknar.. Börje och Oskar kom hem med lagom med flundror i morse, vi fick till middag och till att fylla röken..
Skinnet drar vi av innan vi steker flundrorna..

In i röken några timmar...

Truls hoppade upp och gissa och Herkules gillade det..

..så han kunde inte vara sämre och gjorde samma sak..

Goare mattegris får man leta efter..

Lissa fixade de stekta flundrorna till lunchen och Christina stod för potatisen.. Det var så gott, jag åt en hel flundra och två potatisar, det har inte skett på de senaste fjorton dagarna att jag ätit utan att ha mått illa.. På eftermiddagen kom också Roger och Brittis till fikat då fick vi kaka och jordgubbar med gräddmjölk och socker.. Min kropp har nog fått en chock idag av allt ätande.. Hur det kan slå från en dag till annan, fattar inte riktigt hur det ligger till.. Idag är jag mycket lättare till sinnet också. Men det är nog mitt kortison som jag fått en kur av nu, det enda som kostar då är nattsömnen men det får jag ta, bara dagarna är såna som idag..


Gladiolusen är på väg att slå ut..

Lite blommor från trädgården..

Hoppas du också haft en skön sommardag... Kram Haja

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en härlig dag!
Kram Storasyster

Ann-Sofie sa...

Jag älskar gladiolus! Och ringblommor som doftar så härligt, nästan lite surt. Ja många dofter i dagens bilder. Rå flundra, rökt flundra, stekt flundra och de härliga blommorna. Tur att du kunde njuta av allt.

Katarina sa...

Det måste ha varit flundrorna som gjorde susen - eller hur? Tänk alla flundror vi smaskade på i strandboden... / kram Katarina

Anonym sa...

Ann-Sofie ja det var många härliga dofter, njuter av livet när jag mår bra..

Kanna: Ja det var tider det när morfar kom med fisklådan ner till Gnisvärd, det stod alltid en doft av rökta flundror runt oss..

Lissa tack själv för all hjälp i köket, det blev en urhärlig dag..