söndag 29 juli 2012

Strandboden..

Igår var det också en himla bra dag.. Vilade ganska mycket ändå i hammocken och hängmattan.. Lyssnade på min talbok, lyssnar just nu på Kinesen av Henning Mankell, verkar bli himla bra tror jag.. Det gäller att kunna ta det lite lugnt när man har bra dagar också, det är så lätt att bara dra på då, jag lär mej väl med tiden.. Börje och jag hade bestämt att ligga i strandboden på natten, så vi åkte ner till Gnisvärd mot kvällen, Amica och Herkules var med också.. Det var en stor grillfest där nere i gårkväll, vi kunde ha varit med men vi åt själva och hörde festen på avstånd, jag orkar inte riktigt med sånt festande.. Vi åt våra goda hemrökta flundror till kvällsmat, sen gick vi en kvällspromenad en liten bit på stranden..


Inne från strandboden kan Herkules sitta på soffan och ha full koll på alla Rabbisar utanför, ibland vimlar det av dom utanför i gistrummet.. Vi satt ute och pratade med min bror och svägerska ganska sent, det var en sån underbar kväll ljum och skön, tror det är den första på den här sommaren som jag suttit ute så..
Sen sa vi go natt och gick för att knyta oss i boden.. Mitt i natten vaknade jag av sån vansinnig smärta i magen, hade ju så klart inga morfintabletter med mej så Börje fick åka hem och hämta. Tur det inte är så långt, men mitt i natten är det ju inte så kul.. Väl jag fick mina piller så släppte värken och jag somnade gott..
Det bästa att sova i boden är att frukosten utanför på morgonen kan smaka gott i morgonsolen..
Idag när vi skulle åka ifrån Gnisvärd träffade jag en tjej som också har haft cancer tror i skelettet och i dag är hon så frisk att hon skall börja arbetsträna efter fyra års kamp.. Det kändes så hoppfullt att prata en stund med henne, det är bara att kämpa och kämpa på..
Idag skall vi kanske åka på någon liten utflykt får se hur dagen blir...
Kram Haja

Inga kommentarer: