onsdag 8 augusti 2012

Djembetrummor...

På förmiddagen idag fick jag besök av min svägerska Brittis som kom hit och fikade och pratade en stund.. Sen bakade jag lite pannkakor till mej och Herman till lunch.. Efter det la jag mej på soffan för att vila en stund och somnade som en stock, vaknade vid 14.50 och skulle vara hos Lissa och Christina för att spela djembetrummor klockan 15.. Fick lite fart då!!
Åkte ner till deras torp och vi spelade en liten stund, jag hade nästan glömt alla rytmer men det kommer igen när man spelat en liten stund. Jätteroligt var det i alla fall, spelade inte så mycket får väl inte överanstränga mina händer för mycket i början, får ta en liten bit i taget..
Solen sken på oss och det var en härligt stund!!

Ikväll har jag gjort lite vård på hundarna, torkat ur alla öronen, Herkules har jag borstat, han fäller så himla mycket, det är bland det värsta han kan vara med om stackars Herkules.. Klippte Zelmas svans så den blev fin.. Skall passa på att åka till havet och bada alla hundarna med shampo, det är så behändigt sen bara ut och simma ur skummet...
I morgon är det behandling igen, sen skall vi gå en sväng på medeltidsmarknaden..
Kram Haja

Inga kommentarer: