torsdag 2 augusti 2012

Fisksoppa...

Jag njuter av all mat jag kan äta för tillfället. Idag fick vi besök av Börjes kusin Helena, vi träffas inte så ofta hon bor på Tjörn på västkusten.. Vi hade en jättetrevlig stund runt Börjes smarriga fisksoppa.. Vi pratade om allt möjligt så mysigt med besök jag blir så himla glad av det.. Idag har det varit en ljuvlig sommardag härlig värme och lite välbehövliga vindpustar.. Har njutit i min hammock som vanligt också..
Wissla och jag vilar i hammocken..

Ikväll åkte jag, Hugo, Börje och alla hundar ner på fältet och körde lite dummisträning.. Jag körde lite minnesträning med Herkules och han fixade det himla bra.. Ikväll körde vi alla hundarna i lite olika övningar, till och med Amica körde ett närsök och hon är så himla glad när hon får göra något sådant..

Wissla på väg in till Hugo..

Herkules på väg in till mej..

Zelma i passivitet..

Lite kloklippning har också blivit av..

Herkules gömmer sej inför kloklippningen, fast han är faktiskt den som är duktigast av alla hundarna på kloklippning, han kan man klippa själv medan de andra behöver vi vara två som hjälps åt..

Igår när jag var på läkarbesöket bestämdes det att jag skulle göra en magnetröntgen igen.. Jag har ju sån konstig pulserande värk i ryggraden ibland och det skall kollas upp nu.. Hoppas bara att det är någon nerv som ligger i kläm att det inte är nya metastaser.. Ser inte fram emot den röntgen, man åker in i ett trångt utrymme känns som man ligger i en trång låda, det dånar och håller på och röntgen kan ta upp till en timme i detta oväsen, man har visserligen hörlurar med musik i öronen men det hjälper inte.. Första gången jag gjorde den röntgen så hade jag inte tagit något lugnande och det var hemskt, men andra gången fick jag en lugnande spruta och det var något helt annat så det får det bli den här gången också..
Är så nöjd med den här dagen och är så skönt trött så nu skall jag snart hoppa isäng..
Kram Haja


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, några nya metastaser vill vi inte veta av!!!!!!!!!!!
Storasyster

Catherine sa...

Håller tummarna för röntgen!!!! Håller med syrran , inga nya metastaser vill vi se!!!! KRAM