söndag 5 augusti 2012

Lugn helg..

Igår var en vilodag efter Fåröfärden var jag ganska trött, det enda som hände i går var att Lissa och Christina kom och fikade och hade med sej gott smakens till fikat.. Sen fick jag ett litet besök av våra grannar Ewa och Elina som kom med en fin blombukett till mej..
Fånga dagen står det på hjärtat!!
Idag söndag började jag med att ha det skönt i hammocken några timmar, kände mej lite lat idag, Lissa kom förbi en liten stund med hundarna och idag var Herkules lite morsk mot både Truls och Diva men det gick över efter en stund. Sen kom Christina som varit och spelat på någon konfirmation, men hon var dålig så de åkte hem med en gång.. Måste kurera dej Christina så vi kan spela Djembe på onsdag..
På eftermiddagen idag fick jag besök av en go arbetskamrat, Pia kom förbi och tog en fika innan hon skulle vidare in på Visbytravet..
Mot kvällen åkte Börje och jag in till stan för att gå en promenad, vi gick från Kajserporten där vi parkerade ner till Stora Torget, vi skulle se det ´´nya´´ torget och fy vad fult det var någon konstig vattenkonstellation, lite för modernt för det fina torget..

Men som tur är finns det mycket annat fint att se på i vår vackra stad.. Jag var glad att det fanns många bänkar att slå sej ner på, Visby är ju inte så platt utan ganska många sega backar och med min kondition var det ganska kämpigt att gå upp för backarna..
Medeltidsveckan har ju börjat idag också och vi mötte på ganska många medeltidsmänniskor.. Bl.a den här konstellationen, vet inte vad den övre personen satt på.
Sen åkte vi en sväng nerförbi hamnen och det låg en och annan ´´liten´´ båt i hamnen, vem kan äga ett sånt här åk måntro..
Nu är Börjes semester slut och han börjat jobba i morgon, tråkigt.. De här fyra veckorna har bara gått så himla fort. Känns som hösten kommer när semestertiden är slut.. Men nu har vi lite att se fram emot..
Först är det Wisslas utställning som vi skall avverka i slutet av augusti där vi hoppas hon kan bli Champion, hon behöver bara ett cert till så är hon det..
Andra helgen i september kommer Catherine med sina hundar och det är jaktprov den helgen och en hel del hundträning.. Längtar..
Hoppas att kunna åka till Vidarkliniken i höst..
Sen har vi planer om jag orkar att åka och hälsa på Börjes kusin på Tjörn någon gång under hösten.. Härligt att ha lite att se fram emot.. Hoppas jag inte blir för däckad av behandlingarna nu som kör igång i veckan.. En dag i taget och njuta av alla goa guldkorn som dyker upp..
Nu lite OS sen kommer snart någon av syrrorna och kopplar på droppet..
Kram Haja

1 kommentar:

Catherine sa...

Dom där backarna fixar inte jag när jag var där :D hi hi dom är tunga. Men du skulle ha en sån där som man åker på, du vet Fredrik på solsidan . Vet inte vad det heter men man åker på 2 hjul :D

Längtar också!!!! resan är nu betald. Jag får äta massa vitlök innan så jag inte drar på mig något. Annars så får jag väl plasta in hela mig så får vi sitta på var sida i trädgården o tjöta genom telefonen :D Ska bli riktigt roligt att köra på Gotland med. Terrängen är lite annorlunda än här hemma :D Håller tummarna för det sista certet!!!!KRAM